Điều tốt đẹp khi là một công dân Mỹ trước đây là sự an tâm đến từ việc biết rằng tinh thần của Tuyên Ngôn Độc Lập và Hiến Pháp Mỹ sẽ đảm bảo rằng mọi người được xử lý dưới luật pháp với bảo vệ và quy trình đúng đắn.
Suốt thế kỷ 20, người Mỹ đã chiến đấu chống lại các chế độ độc tài Nazi, quân phiến quân và Mác-xít tại châu Âu và châu Á để bảo vệ và khôi phục tự do và dân chủ cho những kẻ bị áp bức.
Chủ nghĩa Mác-xít cổ điển được áp dụng bởi Lenin, Stalin, Mao, Hồ và Pol Pot tìm kiếm công lý kinh tế cho "giai cấp công nhân" (công nhân nhà máy nghèo, nông dân cơ cấu) bằng cách làm cho họ trở thành chủ nhân và ông chủ trong lý thuyết. Trong thực tế, các ông chủ thực sự là các thành viên của Đảng Cộng sản đã làm hỏng nền kinh tế trong khi lan truyền nỗi khổ nghèo đó đến tất cả mọi người ngoại trừ các cán bộ cộng sản.
Học từ sự thất bại của việc yêu cầu công lý kinh tế dẫn đến sự sụp đổ của Liên Xô, các nhà Mác-xít tránh khỏi sự tuyệt chủng bằng cách tiến hóa ý tưởng của họ thành các hình thức khác nhau của Neo-Mác-xít từ Vốn Mác-xít Đỏ ở Trung Quốc đến Neo-Mác-xít tìm kiếm "công lý môi trường" ở Tây Âu. Ở Hoa Kỳ, những người Mác-xít mới tìm thấy "công lý xã hội" làm nguyên nhân célèbre của họ bởi vì, trong một xã hội đa dạng, người ta luôn có thể lợi dụng chính trị danh tính để tìm thấy một số người thuộc các nhóm thiểu số nào đó mà bằng cách nào đó cảm thấy họ đang bị đối xử không công bằng hoặc bị áp bức. Các Mác-xít Mỹ tạo ra các lớp công nhân bị đau đớn từ đó đòi hỏi "công lý xã hội" và tiến thêm một nghịch chính trị toàn trị.
Các nhà thực hành chính trị danh tính ở Mỹ hiện nay chia người Mỹ thành các nhóm hoặc phần khác nhau dựa trên chủng tộc, giới tính, tín ngưỡng tôn giáo và tính chất tình dục và xử lý mỗi nhóm khác nhau theo mức độ bị áp bức được nhìn nhận của nhóm đó như là một thiểu số (hoặc một phần cụ thể của xã hội.) Các nhóm được xếp hạng từ việc là thiểu số bị áp bức nhất đến việc là kẻ áp bức tệ nhất của phần của họ, như sau:
Về Chủng Tộc: Da đen, Bản Xứ, Người Mỹ gốc Tây Ban Nha, Người Á Châu, Da trắng.
Về Giới Tính: Chuyển giới Nam thành Nữ, Chuyển giới Nữ thành Nam, Nữ, Nam.
Về Tín Ngưỡng Tôn Giáo: Vô Thần, Không-Kitô hữu ngoại trừ người Do Thái, Do Thái, Kitô hữu.
Về Tính Chất Tình Dục: Đồng tính/Hai giới tính, Khác giới tính.
Giao Hòa Nhận Thức là một thuật ngữ được sử dụng để chỉ ra mức độ bị áp bức của một cá nhân bằng cách kết hợp hạng của họ trên một thang đo các phần được liệt kê ở trên. Theo các tiêu chí chủ quan này, một người Chuyển giới Nam thành Nữ, Đồng tính, Vô Thần, Da đen được cho là người bị áp bức nhất ở Hoa Kỳ ngày nay và do đó xứng đáng nhận được nhiều sự nhượng bộ từ người khác để đạt được "công bằng" cho "công lý xã hội".
Các nhà Mác-xít Mỹ thuận tiện sử dụng chính trị danh tính và Giao Hòa Nhận Thức để xác định những người lao động cần được "bồi thường công lý xã hội".
Khác với yêu cầu công lý kinh tế của Mác-xít cổ điển, các nhà kinh doanh tại phố Wall và hội đồng quản trị doanh nghiệp Mỹ không cảm thấy.
Neo-Marxism combined with Intersectionality makes the US discriminatory, incompetent, and unjust.
The nice thing about being an American citizen used to be the peace of mind that came with knowing that the spirit of the Declaration of Independence and the Bill of Rights would ensure that everyone was supposed to be treated under the law with equal protection and due process.
Throughout the 20th century, Americans fought against totalitarian Nazi, militaristic and Marxist regimes in Europe and Asia to defend and restore freedom and democracy to the oppressed. Old-line Marxism applied by Lenin, Stalin, Mao, Ho, and Pol Pot sought economic justice for the “proletariat” (poor factory workers, destitute peasants) by making them owners and bosses in theory. In reality, the real bosses were the Communist Party members who managed to wreck the economy while spreading the misery of poverty to everyone but the Communist cadre themselves. Learning from the failure of the economic justice farce which led to the collapse of the Soviet Union, Marxists avoided extinction by evolving their ideology into various forms of Neo-Marxism from Red Capitalism in China to Neo-Marxism seeking “environmental justice” in Western Europe. In the US, the Neo-Marxists found “social justice” as their cause célèbre because, in a pluralistic society, one can always exploit identity politics to find some people in some minority groups who somehow feel they are being mistreated or oppressed. The American Neo-Marxists create aggrieved proletarian-type classes out of them to demand “social justice” and further advance a totalitarian political agenda. Identity politics practitioners in the US currently divide Americans into different groups-or- sections- based on race, gender, religious practice, and sexual orientation and treat each group differently according to the group’s perceived level of being oppressed as a minority (or a particular section of society.) Groups are ranked from being the minority most oppressed to being the worst oppressor of their respective section, such as: On Race: Black, Native American, Hispanic, Asian, White. On Gender: Transgender Male to Female, Transgender Female to Male, Female, Male. Religious Practice: Atheist, Non-Christian other than Jew, Jew, Christian. Sexual Orientation: Homosexual/ Bisexual, Heterosexual. Intersectionality is a term that is being used to indicate an individual’s level of oppression by combining that person’s ranking on a scale of sections listed above. By these subjective criteria, a Transgender M to F, Homosexual, Black Atheist is supposed to be the most oppressed person in the USA today and therefore deserves multiple concessions from others in order to receive “equity” for “social justice”. American Neo-Marxists conveniently employ identity politics and intersectionality to identify their purported proletariat in need of “social justice reparation”. Unlike the old Marxist demand of economic justice, America’s Wall Street and corporate boardrooms don’t feel threatened by social justice demands; furthermore, some businesses see opportunities to make money by “restoring environmental justice” (as has happened at the European Union) and/or getting good public relations from promoting “social justice” in the US. Neo-Marxist activists, with support from Big Business, have gradually taken much control of the Democrat Party, the US Government, academia, and the media. These areas of society have inserted the “Woke” practice of DEI (Diversity, Equity, Inclusion) in everyday hiring and firing at the above-mentioned institutions to achieve “social justice” for the intersectional oppressed proletariats while disregarding and/or violating the people’s protections under the Bill of Rights. DEI requirements disregard individual talent and achievement, abandoning many crucial job requirements to employ and promote people based on their intersectional standing. Over the last few years, the USA has become a discriminatory, incompetent, and unjust country to many of its citizens as a result of those insidious standards. The following two cases epitomize how unjust our system has become: 1- Claudine Gay, a black female professor. She was chosen to lead Harvard University with much less stellar track record on academic productivity and leadership skills compared to her predecessors. She recently resigned after having given insensitive and inept answers regarding potential violent anti-Semite demonstrations and threats against Jewish students on Harvard’s campus. She was pressured to resign only after multiple examples of academic plagiarism were made public. One can’t help but suspect that her race and gender helped get her selected per identity intersectional politics. 2- Donald J. Trump, a white male, and former President of the United States, now the leading candidate for President in the Republican primary contests. He is the only American citizen who is beset with litigation in City Court, District Court, State Court, and Federal Court for various so-called criminal transgressions during the same election cycle. Clearly, Mr. Trump is at the very bottom of the identity intersectional political scale. One can sense that the legal system is being misused against Mr. Trump in a blatant example of election interference. Just as Martin Luther King once proclaimed: “Injustice anywhere is injustice everywhere”. Unlike Rev. King, who wanted people to be judged by the content of their character and not by the color of their skin, the American neo-Marxists have made a mockery out of the Bill of Rights, turning the US into a discriminatory and unjust society. This November, all American citizens should use their ballots to banish the Democrat Neo-Marxists from power to make the USA once a gain a free, fair and righteous country. Pham Hieu Liem, MD President of Vietnamese American Conservative Alliances (VACA)
No comments:
Post a Comment